فقط بازی تیم های پولدار پخش می شود!

b_150_100_16777215_00_images_stories_football.watching.jpgفقط بازی چند تیم دسته اولی از سوی شبکه های استانی پخش می شود و تیمی مثل پاس به دلیل مشکلات مالی نمی تواند دیدارهای خانگی اش را پخش مستقیم کند!

 

به گزارش "همدان فوتبال"، وقتی پرس و جو کردیم و علت را پرسیدیم به این نتیجه رسیدیم فقط بازی تیم هایی که پولدار هستند پخش می شود و این تیم ها بابت پخش هر بازی خود بین 8 تا 10 میلیون تومان به سیمای استانی می دهند!


این در حالی است که در فوتبال حرفه ای پخش تلویزیونی یکی از منابع اصلی درآمد تیم هاست و تیم ها نزدیک به 40 درصد از هزینه های جاری خود را با دریافت حق پخش تامین می کنند اما در ایران کار از بالعکس هم گذشته! تیم ها نه تنها پول نمی گیرند بلکه پول می دهند.


البته در گذشته هم چنین مسئله ای در لیگ یک وجود داشته و در برهه ای با نشستی که بین رئیس سازمان لیگ و تقدسی نژاد یکی از مسئولان سازمان صدا و سیما برگزار شد نامه ای به سیمای استانی زده شد که به خاطر پخش بازی های لیگ یک از تیم ها پول گرفته نشود!


گفتنی است تیم های دسته اولی هیچ منبع درآمدی ندارند! حتی از بابت تبلیغات محیطی هم پولی به تیم های دسته اولی تعلق نمی گیرد. تنها لطفی که به تیم های دسته اولی در سال های اخیر شده این بوده که از آنها حق شرکت در بازی ها گرفته نشده است!


به هر صورت این اتفاق اصلا اتفاق خوبی نیست هر چند می دانیم سیمای استانی برای تامین هزینه های خود این کار را قانونمند انجام می دهند در حالی که شکل کار باید به گونه دیگری باشد...


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن