صعودی مقتدرانه یا اما و اگر هائی دیگر ؛

b_150_100_16777215_00_images_photo_2017-06-12_10-37-14.jpgامروز و از هفته هشتم رقابت های مقدماتی جام جهانی دوهزار و هجده روسیه تیم ملی کشورمان در مقابل ازبکستان قرار خواهد گرفت.دیداری که از ساعت بیست و یک و پانزده دقیقه و در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

به گزارش همدان فوتبال، کشورمان که صدرنشین گروه خود و البته صدرنشین رده بندی فیفا در آسیاست،در صدد صعودی زود هنگام به جام جهانی است.

ایران و ازبکستان تاکنون هفت بار مقابل هم قرار گرفته اند که سهم ایران پنج برد و سهم ازبکستان نیز یک برد بوده و یک دیدار هم به تساوی انجامیده است.

ایران با انجام هفت بازی و کسب هفده امتیاز صدرنشین گروه خود و ازبک ها از همین تعداد بازی و کسب دوازده امتیاز در رده سوم جدول این گروه قرار گرفته اند.

داوران این دیدار احمد ابوبکر از عمان به همراه دو کمک هم وطن خود خواهند بود.ناظران داوری و مسابقه نیز از کشور مالزی هستند.

برتری در دیدار امشب می تواند حضور ایران را در دومین جام جهانی متوالی قطعی کند.موفقیتی که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران رقم خواهد خورد تا کیروش و شاگردانش در فوتبال ایران جاودانه شوند.

کیروش توانسته با تمام حاشیه ها و اتفاقات ایجاد شده که اغلب بخاطر امکانات سخت افزاری تیم ملی بوده است تیمی جوان و آینده دار بسازد.

علیرضا جهانبخش و احسان حاج صفی که با مشکل مصدومیت رو به رو بودند در روزهای اخیر بدون هیچ مشکلی با تیم تمرین کردند.حضور این دو بازیکن تا حدود زیادی می تواند خیال کیروش را در میانه میدان راحت نماید.

ورزشگاه آزادی قطعا یکی از ترسناک ترین ورزشگاه های موجود در آسیاست و ازبک ها می دانند در دیگ جوشان آزادی کار راحتی در پیش نخواهند داشت.هر چند آنها در آخرین سفرشان به ایران در این ورزشگاه و در مقدماتی جام جهانی دوهزار و چهارده با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم کشورمان پیروز شده اند.

تیم ملی کشورمان در بازی رفت در شرایطی موفق به پیروزی در مقابل ازبکستان شد که پژمان منتظری را در اختیار نداشت و روی ارسال مسعود شجاعی و با ضربه سر سید جلال حسینی موفق به گلزنی شده بود.

ایران می تواند با برد مقابل ازبکستان علاوه بر صعود مستقیم به جام جهانی به سومین قهرمانی خود در ادوار مسابقات مقدماتی جام جهانی امیدوار گردد.اتفاقی که در سال های هزار و نهصد و هفتاد و چهار و دوهزار و چهارده روی داده است.این در حالی است که در دیگر ادوار بین رتبه دوم تا چهارم قرار گرفته است.

کیروش که در بازی های اخیر سیستم تیم خود را به ۱-۴-۱-۴ تغییر داده درصدد این است تا از مهره های خود به بهترین شکل ممکن استفاده نماید.شاگردان کیروش که در دو بازی قبلی خود با این سیستم و روش بازی،موقعیت های بی شماری را خلق کرده اند به خوبی می دانند که اگر می خواهند در مقابل ازبک ها پیروز میدان باشند باید از فرصت های ایجاد شده بهتر استفاده نمایند زیرا ازبکستان قطعا کیفیتی متفاوت و بالاتری نسبت قطر و چین دارد.

در تیم ازبکستان بازیکنانی حضور خواهند داشت که برای هواداران ما چهره هایی آشنا خواهند بود.الکساندر لوبانف، دروازه بان پرسپولیس که در لیگ پانزدهم فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد.او هشت بار برای این تیم به میدان رفت و فقط در یک بازی دروازه خود را بسته نگهداشت.

فوزیل موسایف هافبک دفاعی تیم ازبکستان که در سال نود و سه ، سیزده بار برای این تیم به میدان رفت و در پایان فصل نیز همراه سپاهان به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافت.

سرور جبارف که مغز متفکر و کاپیتان ازبک ها است نیم فصل گذشته به ایران آمد تا با استقلال قرارداد ببندد ولی محرومیت این تیم توسط فیفا مانع عقد قرارداد شد و او به سپاهان پیوست.قرارداد داخلی این بازیکن با استقلال بدین معنا است که او بازیکن این تیم بوده و در فصل آینده می تواند در جمع شاگردان منصوریان حضور داشته باشد.

جلال الدین ماشاریپوف دیگر بازیکن نام آشنای ازبک ها است که گزینه مد نظر منصوریان نیز می باشد‌.

شاگردان ساموئل بابایان در بازی مقابل ایران دو مشکل بزرگ خواهند داشت.اولی جو ورزشگاه آزادی و دومی عدم آمادگی برخی ستارگان این تیم که بابایان بعد از آخرین بازی دوستانه این تیم مقابل تایلند به آن اشاره کرده بود.

از غایبان این تیم در مقابل ایران می توان به ویتالی دنیسوف،توتا خودزائف و الساندرو میرزایکوف اشاره کرد.اما یقینا بزرگترین غایب آن ها در این دیدار مورات بیکمائیف مهاجم سی و سه ساله باشگاه لوکوموتیو و بهترین گلزن ملی ازبکستان خواهد بود.

با توجه به اینکه هر دو تیم بازیکنان فیزیکی و البته سرزنی دارند،همانند بازی رفت دو تیم استفاده از ضربات ایستگاهی اهمیت زیادی خواهد داشت.

برد و باخت برای هر دو تیم مهم و حیاتی است.ایران با برد صعودش را قطعی می کند و ازبک ها با برد در این دیدار به رقابت ها و جدول مسابقات برگشته و بسیار به صعود امیدوار خواهند شد.

سید امین حسینی

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن