سرمربی تیم ملی ایران داخلی شد!

b_150_100_16777215_00_images_82261515-71080844.jpgاز اندک پاسخگویی های هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اینطور برآمد که تیم ملی ایران با سرمربی داخلی به کار خود ادامه خواهد داد.
به گزارش ورزش همدان، فوتبال ایران در روزهایی به سر می برد که مربیان خارجی هر کدام به نوعی تیم های خود را ترک می کنند و عطای حضور در ایران را به لقایش می بخشند. البته زمینه تمام این جدایی ها را بدقولی طرف ایرانی در مسائل مالی فراهم می کند؛ یا تامین پول، یا ارسال و واریز آن به حساب مقصد.
اولین مورد جدایی مربیان خارجی در این فصل، به بزرگ ترین و مهم ترین تیم فوتبال ایران یعنی تیم ملی برمی گردد. مارک ویلموتس بلژیکی بعد از دو شکست مقابل بحرین و عراق ساز جدایی خود را در فضای مجازی کوک کرد و به اطلاع همه رساند که همکاری اش با ایران به پایان رسیده. اما پس از آن مهدی تاج اعلام کرد که ویلموتس قبل از دیدار با عراق قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کرده بود. دلیل این تصمیم هم دریافت نکردن مطالبات به مدت 2 ماه بود که مطابق قانون این اجازه را به سرمربی می داد تا قرارداد را فسخ کند.
بعد از این، در دوران بلاتکلیفی تیم ملی، باشگاه استقلال سرمربی خود را به دلیل اتفاقات عجیبی که شروعش پرداخت نشدن مطالبات و نرسیدن پول به حساب استراماچونی بود، از دست داد و وارد یک شرایط نامناسب شد. در حال حاضر هم پرسپولیس درگیر پروسه راضی کردن گابریل کالدرون به ایران برای نیم فصل دوم است؛ اتفاقی که به پرداخت و مطالبات و البته چند اتفاق دیگر گره خورده است.
اما در این شرایط، مسئولان فدراسیون فوتبال که حالا حتی رئیس خود را هم به دلیل استعفا از دست داده، ملزم به تصمیم گیری برای انتخاب سرمربی برای تیم ملی هستند. به ویژه در وضعیتی که همه می دانند تیم ملی برای صعود از گروه و خلاصی از بحران، نیاز به کسب حداکثر امتیازات از چهار بازی باقی مانده دارد.
یکی از جلسات فدراسیون در این مسیر، امروز برگزار شد و دقایقی پیش به پایان رسید. در پایان جلسه مطابق روندی که به یک عادت تبدیل شده، خبرنگاران رسانه های مختلف با سختی فراوان به دنبال عضوی بودند که درباره ماحصل آن و تصمیمات اتخاذ شده توضیح بدهد. در شرایطی که اعضای هیئت رئیسه با استفاده از سرعت خودروی شخصی یا با بکار گیری سلاح لبخند از کنار خبرنگاران عبور می کردند، سرانجام محمود اسلامیان حاضر شد دقایق کوتاهی با آنها صحبت کند.
در صحبت های اسلامیان نه کنایه ای دیده می شد و نه ابهامی. شفاف تر از هر زمان دیگری این مسئول فوتبال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون اعلام کرد که صلاح شرایط کشور و تیم ملی در انتخاب یک سرمربی ایرانی است. او گفت ما سرمربیان خوبی در ایران داریم و در کنار اینها، مربیان خارجی درک درستی از امنیت ایران ندارند و عمدتا به این دلیل است که فوتبال ما را ترک می کنند. اسلامیان مطابق انتظار حاضر به بردن اسامی گزینه ها یا حتی تعداد آنها نشد و فقط به خبرنگاران گفت: «همین که گفتم ایرانی است، از من بپذیرید.». جمله ای که بار دیگر موضع حال حاضر فدراسیون را روشن می کرد.
در روزهایی که باشگاه های ایرانی با توصیه برگزاری اردو در ایران و لغو اردوهای خارجی مواجه شده اند، تنها گزینه خارجی فوتبال ایران برای تیم ملی برانکو ایوانکوویچ است که با توجه به طلب سنگینش از پرسپولیس و البته مشکلات دیگری در پرداخت که ممکن است بار دیگر برای فوتبال ایران تکرار شود، اولویت فدراسیون نیست و او پشت سر گزینه های ایرانی قرار دارد. مربیانی که حدس نام آنها برای هیچکس دشوار نیست.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن