سوریه، پل صعود به جام جهانی فوتبال

b_150_100_16777215_00_images_82260413-71078658.jpgتیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف سوریه می رود و در صورت پیروزی برابر این حریف، شرایط خود را برای صعود به این رویداد بزرگ هموارتر از قبل می کند.

به گزارش "همدان فوتبال"، ملی پوشان فوتبال ایران از ساعت 15 و 30 دقیقه روز سه شنبه - فردا - به وقت تهران در دیداری حساس به مصاف سوریه می روند.

هرچند سوریه میزبان این دیدار است، اما به دلیل شرایط خاص این کشور، شهر «سرمبان» مالزی به عنوان محل برگزاری انتخاب شده است. سرمبان شهری با رطوبت بسیار بالا است که در این مقطع سال همواره با باران های موسمی شدید روبرو می شود.

همین امر سبب شد تا «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در روزهای اخیر تمرینات سخت و متفاوتی را برای ملی پوشان در نظر بگیرد تا آنان آماده بازی در زیر باران شدید باشند.

تیم ملی فوتبال ایران در چهار دیدار گذشته خود موفق به کسب 10 امتیاز شد و در صدر جدول رده بندی گروه نخست مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا قرار دارد و کسب پیروزی در دیدار سه شنبه می تواند تا حدود زیادی، مسیر صعود را هموار کند.

در واقع سوریه که اکنون چهار امتیاز دارد، می تواند پلی برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 باشد.

کارلوس کی روش برای رویارویی با سوریه، چالش جدید را پیش روی خواهد داشت که البته این چالش می تواند برای تیم کشورمان مثبت هم باشد، چرا که تیم ملی ایران از مهره های توانمند و کارسازی سود می برد.

«علیرضا بیرانوند» دروازه بان فیکس تیم ملی ایران که در چهار دیدار قبلی مقدماتی جام جهانی گلی دریافت نکرده بود به دلیل مصدومیت برابر سوریه غایب خواهد بود.

«احسان حاج صفی» در میانه میدان و «سردار آزمون» مهاجم اول تیم کشورمان نیز به دلیل اتفاقات دیدار با قطر از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال با تنبیه انضباطی روبرو شدند و غایب خواهند بود.

شرایط «وحید امیری» هافبک کناری کشورمان هم که دوران نقاهت را سپری کرده است برای حضور در ترکیب اصلی مشخص نیست و از سوی دیگر روی نام «آندرانیک تیموریان» کاپیتان ایران که آمادگی خوبی ندارد هم خط قرمز کشیده شده است.

این بازیکنان به غیر از تیموریان، همگی نفرات اصلی سرمربی پرتغالی ایران در دیدارهای قبلی بوده اند و اکنون کی روش باید تیمش را بدون چهار مهره اصلی (بیرانوند، امیری، آزمون و حاج صفی) به نبرد با سوریه رهسپار کند.

هرچند کی روش در ابتدا از غیبت این نفرات ناراحت بود، اما در ادامه به درستی اشاره کرد که فوتبال ایران مهره های توانمند و با انگیزه ای دارد که می توانند در مقابل سوریه و سایر دیدارها، گره گشا باشند.

«رشید مطاهری» و «محمدرضا اخباری» دو دروازه بان لیگ برتری رقابت سختی برای جانشینی بیرانوند دارند.

در میانه میدان و در غیاب حاج صفی بهترین فرصت برای «امید ابراهیمی» و یا «کمال کامیابی نیا» خواهد بود تا خود را در تفکرات کادر فنی جای دهند.

همچنین در خط آتش نیز «رضا قوچان نژاد» و «مهدی طارمی» با انگیزه فراوان به دنبال پرکردن جای «سردار آزمون» خواهند بود.

با تمامی این تفاسیر شاگردان «کارلوس کی روش» که مدت های طولانی است برابر رقبای آسیایی طعم شکست را نچشیده و حتی گلی نیز دریافت نکرده اند با برتری مقابل سوریه که نمی تواند حریف چندان مطرحی باشد، در آستانه صعود به جام جهانی قرار بگیرند و بار دیگر شادی را به مردم ایران هدیه کنند.

در منطقه آسیا، 12 تیم در دو گروه به صورت رفت و برگشت به مصاف هم می روند و در نهایت تیم های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شوند.

تیم های سوم نیز با هم رقابت می کنند تا برنده آنها در دیدار پلی آف و برای رسیدن به جام جهانی 2018 با تیم چهارم منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی و مرکزی) دیدار می کند.

**برنامه دیدارهای روز سه شنبه مقدماتی جام جهانی:

*گروه نخست/

کره جنوبی - ازبکستان / ساعت 14:30

چین - قطر / ساعت 15

سوریه - ایران/ ساعت 15:30

جدول رده بندی:

1-ایران 10 امتیاز

2-ازبکستان 9 امتیاز

3-کره جنوبی 7 امتیاز

4-سوریه 4 امتیاز

5-قطر 3 امتیاز

6-چین یک امتیاز

*گروه دو/

ژاپن - عربستان / ساعت 14

تایلند - استرالیا/ ساعت 15:30

امارات - عراق/ ساعت 18:50

جدول رده بندی:

1-عربستان 10 امتیاز

2-استرالیا 8 امتیاز

3-ژاپن 7 امتیاز

4-امارات 6 امتیاز

5-عراق 3 امتیاز

6-تایلند صفر امتیاز

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن