رحمتی بازنده مطلق؛ همه چیز فدای جام

b_150_100_16777215_00_images_82066759-70709797.jpgاحترام به پیشكسوت، احترام به تیم رقیب، رعایت اخلاق و فوتبال پاك شعارهایی نخ نما در فوتبال ایران است اما برای پیدا كردن نشانه عمل به این شعارها باید در روز با چراغ گرد شهر بگردید. استقلال دیروز باخت، بد موقع هم باخت اما آنچه این باخت را برای آبی ها سنگین تر می كند، لگدمال شدن اخلاق در چمن سبز آزادی است.

به گزارش "همدان فوتبال"، استقلالی هایی كه در پایان مسابقه به سوی امیر قلعه نویی ( سرمربی سابق) سنگ پرتاب كرده و علیه او شعار دادند واقعا دلشان می خواست تراكتورسازی فقط به این دلیل كه به وسیله یك استقلالی سابق هدایت می شود، در این بازی شكست بخورد؟ پس جایگاه فوتبال پاك كجاست؟ اگر با این منطق قضاوت كنیم آیا اگر یك پرسپولیسی هم مقابل پرسپولیس قرار گرفت باید به تیم سابق خود باج بدهد؟

از سوی دیگر این اتفاقات علیه كسی رخ داد كه بیش از هر مربی دیگری برای استقلال افتخارآفرینی كرده است. هنوز زمان زیادی از قهرمانی های استقلال با قلعه نویی نمی گذرد كه این استقلالی اینگونه آماج پرتاب سنگ قرار گرفت. نكته تاسف بار یا خنده دار ماجرا اینجاست كه در دوره قبلی حضور پرویز مظلومی در استقلال، شعارهای هواداران علیه مظلومی و درحمایت از قلعه نویی، تقریبا از نیم فصل به بعد شعار ثابت تمرینات و مسابقات استقلالی ها بود.

سید مهدی رحمتی نقش اول نمایش بی اخلاقی استقلالی ها در ورزشگاه آزادی بود. وقتی رحمتی در همان اوایل بازی و در صحنه ای كه اتفاق چندان مهمی هم رخ نداده بود علیه قلعه نویی جنجال به پا كرد دچار این تصور شده بود كه هواداران استقلال از او حمایت می كنند و سرمربی تراكتورسازی نه تنها نتیجه را می بازد بلكه از چشم تماشاگران نیز خواهد افتاد ولی محاسبات كاپیتان اشتباه بود.

كار اشتباه رحمتی باعث ایجاد دو دستگی میان هواداران شد و عده ای شروع به توهین به قلعه نویی كردند و برعكس بخشی دیگر نیز او را تشویق كردند و در نهایت این قلعه نویی با تجربه بود كه در میدان مسابقه پیروز شد تا رحمتی در روزی كه گل اول تراكتورسازی را هم با اشتباه عجیب خود تقدیم حریف كرد، یك بازنده مطلق باشد.

دروازه بان استقلال همواره به عنوان یكی از بازیكنان اخلاق مدار فوتبال ایران شناخته می شد و از محبوبیت زیادی نزد هواداران این تیم برخوردار بوده اما مقابل تراكتورسازی همه چیز و از همه مهمتر جایگاه خود را به عنوان یك كاپیتان فراموش كرد. رحمتی وقتی با عصبانیت به قلعه نویی پرخاش می كرد فراموش كرده بود كه میلیون ها بیننده تلویزیونی این صحنه ها را به صورت زنده تماشا می كنند و فراموش نكرده اند كه این دروازه بان چند سال شاگردی قلعه نویی را كرده است.

رحمتی حاضر شد اخلاق را ببازد، با این امید كه جام را به اردوی تیمش بیاورد ولی حالا استقلال همه چیز را از دست داده و شانس این تیم برای قهرمانی نیز به كمترین میزان ممكن رسیده است. اگر در طول این فصل از نظر اكثر هواداران استقلال، سید مهدی رحمتی بهترین بازیكن این تیم و عامل اصلی صدرنشینی آبی پوشان در بیشتر هفته های فصل بود، امروز از نظر بسیاری از دوستداران استقلال، سید مهدی رحمتی عامل اصلی شكست مقابل تراكتورسازی و از بین رفتن امید قهرمانی محسوب می شود. رحمتی بازنده مطلق میدانی شد كه اخلاق و احترام به پیشكسوت یكجا قربانی شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن