چه ساعت‌هایی ورزش کنیم؟

b_150_100_16777215_00_images_stories_tamrin_alvand.jpgبه لحاظ فیزیولوژیکی بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی در ساعات بعدازظهر است .

 

به گزارش "همدان فوتبال"، بهترین زمان برای ورزش کردن بستگی به اوقات فراغت فرد دارد اما به لحاظ فیزیولوژیکی بهترین زمان برای تمرین بعدازظهر و از ساعت 17 تا 19 است. تنها چیزی که برای یک ورزشکار لازم است این است که بین غذا خوردن و زمان ورزش حداقل دو ساعت فاصله باشد و همچنین یک ساعت قبل از ورزش و یک ساعت بعد از ورزش، از مصرف شیرینی خودداری کند؛ چرا که اگر هدف کاهش چربی باشد ورزش کردن بی نتیجه می شود. بنابراین در این دوره زمانی نباید شیرینی‌جات یا مایعات شیرین استفاده شود .

 

صبح ها هم قبل از صبحانه می‌توان به ورزش کردن پرداخت و از تمرین‌های سبک شروع کرد. برای شروع ورزش توسط یک ورزشکار آماتور مدت زمان نیم ساعت کفایت می‌کند. بعد از سه هفته هم می‌توان تمرینات را از نیم ساعت به یک ساعت رساند و به همین روال، مدت زمان ورزش کردن را افزایش داد .

 

تمرین کردن ورزشکاران حرفه ای بستگی به زمان تمرین و برنامه‌شان دارد. حتی بعضی از ورزشکاران ممکن است روزانه دو مرتبه به ورزش بپردازند. در ورزشکاران حرفه ای هر چقدر تمرین بیشتر باشد، قطعا برایشان مفید است و میزان آمادگی آن‌ها را بالا می‌برد.

 

ورزشکاران آماتور هرگز اقدام به ورزش شدید نکنند، چرا که می‌تواند برای فرد خطرناک باشد و با ورزش شدید قند بدن مصرف می‌شود، در حالی که این افراد به دنبال چربی سوزی در بدن و کم شدن کلسترول خون هستند، بنابراین بهترین شرایط تمرینی برای این دسته از افراد، ورزش‌های کم‌شدت و طولانی‌مدت است.

 

در ورزشکاران حرفه ای نیز شدت تمرینات به رشته ورزشی و زمان برگزاری مسابقات بستگی دارد. ورزشکاران حرفه ای در اردوهای تیم‌ملی حدود چهار تا شش ساعت تمرین می‌کنند اما یک ورزشکار که در سطح استان مسابقه می‌دهد ممکن است صبح یا عصر به تمرین بپردازد. در ورزشکاران حرفه‌ای میزان و شدت تمرین بستگی به آن رشته ورزشی دارد.

 

تحقیقات نشان داده است که هر چقدر رشته ورزشی پیچیده‌تر باشد نیاز به ورزش بیشتری است و حداقل ساعات تمرین باید بسیار بیشتر باشد. یعنی سالیانه یک ورزشکار حرفه‌ای باید بین 1200 تا 1600 ساعت به ورزش بپردازد تا بتواند به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد اما یک ورزشکار آماتور که ورزش را آغاز کرده است، همان‌طور که گفتم از نیم ساعت، ورزش کردن را شروع کند و طی هفته‌های بعد به مرور، زمان ورزش را افزایش دهد و همچنین برای شروع کار از یک دوی نرم آغاز شود و نرمش‌های آرام انجام شود.


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن