ورزش برای بیماران آرتروز مفید است

b_150_100_16777215_00_images_stories_salib.jpgبیمارانی که مشکلات مفصلی – عضلانی دارند می‌توانند با انجام برنامه‌های ورزشی خاصی که بیشتر در بیمارستان‌ها ارائه می‌شوند کیفیت زندگی خود را افزایش دهند .

 

به گزارش "همدان فوتبال"، ورزش می‌تواند برای افرادی که مشکل آرتروز و ناراحتی‌های عضلانی و مفصلی دارند مفید باشد. مطالعات جدید در بیمارستان تخصصی جراحی (HSS) نشان داده است افراد سالمندی که در برنامه‌های ورزشی بیمارستان ها شرکت می کنند، درد و سفتی کمتر در عضلات و مفاصل و همچنین خستگی کمتری را احساس می‌کنند. بیش از 50 میلیون نفر در آمریکا مشکلات مربوط به اسکلت عضلانی دارند و با کاهش توانایی‌های حرکتی مواجه هستند.

 

حدود 1400 نفر در این مطالعات مورد بررسی قرار گرفتند. آنها در بیمارستان برنامه‌های ورزشی متنوع انجام دادند. کلاس‌های ورزشی شامل پیلاتس، یوگا و تایچی بود. این برنامه‌های ورزشی هفته‌ای یک بار انجام شد.

 

مدیر این تحقیقات می‌گوید: اطلاعات ما نشان می‌دهد که برنامه‌های ورزشی انجام شده در بیمارستان نقش مهمی در کم کردن درد و افزایش کیفیت زندگی دارند. معمولا افرادی که بیماری‌های مربوط به اسکلت عضلانی دارند کیفیت زندگی پایین‌تری نسبت به دیگران دارند. قدرتمند کردن عضلات اطراف مفاصلی که مبتلا به آرتروز است باعث کند تر شدن پیشرفت آرتروز و کمتر شدن درد می‌شود. سن افرادی که در این مطالعات مورد بررسی قرار گرفته‌اند اکثرا حدود 75 سال بود. حدود 36 درصد این افراد بین 75 تا 84 سال سن داشتند. 31/2 درصد آنها پیش از 85 سال و هشت درصد آنها زیر 65 سال سن داشتند.

 

محققان دریافتند که بعد از انجام برنامه ورزشی افراد کمترین احساس درد در عضلات یا مفاصل را تجربه کردند. حدود 83 درصد افراد مورد بررسی اعلام کردند که احساس سفتی کمر در مفاصل می‌کنند، 82 درصد اعلام کردند که تعادل آنها بهتر شده و 67 درصد اعلام کردند که کمتر احساس خستگی می‌کنند، افرادی که تایچی انجام داده بودند بیشتر کاهش درد در مفاصل و عضلات را تجربه کردند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن