ورزش از بروز اختلالات متابولیک می کاهد

b_150_100_16777215_00_images_stories_pezeshkivarzeshi.jpgمطالعات اخیر نشان داده است که ورزش با شدت متوسط تا شدید با فشار خون و قند خون پایین در ارتباط است. این مطالعات نشان داد که ورزش با کاهش اختلالات متابولیک در ارتباط است.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، در این مطالعات 622 هزار و 897 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد بر اساس میزان فعالیت دسته بندی شدند. افرادی که بیش از 150 دقیقه‌ در هفته‌ فعالیت داشتند، "فعال منظم"، افرادی که کمتر از 150 دقیقه‌ در هفته‌ فعالیت داشتند، "فعال نامنظم" و افرادی که هیچ ورزشی انجام نمی دادند افراد غیر فعال دسته بندی شدند. مشکلات جسمی این افراد، میزان مصرف دارو برای کاهش فشار خون و کنترل قند در این افراد بررسی شد.

 

مدیر این تحقیقات می‌گوید: نتایج ما نشان داده است که ورزش نقش اساسی در تنظیم فشار خون و قند خون دارد. زنانی که حتی فعالیت نامنظم دارند کمتر دچار افزایش فشار خون می‌شوند و افرادی که به طور منظم یا نامنظم ورزش می‌کنند کمتر افزایش قند خون پیدا می‌کنند. ما توصیه می‌کنیم افرادی که اصلا فعالیت ندارند به انجام ورزش حتی نامنظم روی بیاورند. این کار باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود.

 

پیش از این نیز مطالعات این چنین نشان داده بود افرادی که مشکلات ریوی دارند می‌توانند با کمک ورزش احتمال بستری شدن را کاهش دهند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن