اهمیت حفاظت از سر در ورزشکاران کم سن

b_150_100_16777215_00_images_stories_a0942707.jpgمحققان دانشگاهی در تلاش هستند تا تحقیقات بیشتری درباره عکس‌العمل مغزی ورزشکاران بعد از آسیب دیدگی ناحیه سر انجام دهند.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، محققان درصدد هستند تا به تصمیم‌گیری برای بازگشت به ورزش بعد از آسیب دیدگی ناحیه سر کمک کنند. یافته‌های این تحقیقات به کسب اطلاعات درباره شناسایی آسیب دیدگی و راهنمای بازگشت به ورزش حرفه‌ای کمک می‌کنند.

 

ماه گذشته، والدین ورزشکاران جوان اعتراضی به فیفا فرستادند که در آن بحث زمان بازگشت به بازی و تعداد ضرباتی که ورزشکاران زیر 17 سال مجاز هستند تا با سر به توپ ضربه بزنند مطرح بود.

 

دکتر گری درباره آسیب‌های هد زدن به توپ می‌گوید: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد باید هد زدن به توپ در کودکان و نوجوانان محدود شود. مغز کودکان هنوز کاملا شکل نگرفته است. ضمنا کودکان از آسیب‌های ناشی از هد زدن آگاه نیستند. آن‌ها نمی‌دانند که آسیب ناحیه سر برای بار دوم و در دفعات پیاپی می‌تواند آسیب جدی به مغز آن‌ها وارد کند. آن‌ها باید بدانند که اگر دچار آسیب دیدگی مغزی شوند باید مدتی ورزش را کنار بگذارند. حتی اگر این آسیب ناچیز باشد با تکرار شدن خطرناک می‌شود.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن