کاهش چشمگیر مصدومان ورزشی در همدان

b_150_100_16777215_00_images_stories_heidrimoghadam.jpgعضو هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: آموزش های علمی ارایه شده مربیان و ورزشکاران که در طول سال های اخیر باعث شده تا همدان در کاهش آسیب دیدگی های ورزشی در کشور عنوان برتر و نمونه را داشته باشد.

 

دکتر"رشید حیدری مقدم" در گفت وگو باهمدان فوتبال افزود: در سال های اخیر با برگزاری سمینارهای علمی - تخصصی پیرامون آسیب های ورزشی و راه های پیشگیری برای مربیان و ورزشکاران همدانی توانسته ایم شاهد کاهش چشمگیری مصدومیت های ورزشی باشیم و در آمارها فوتبال بیشترین مصدوم را دارد.

 

وی اظهار داشت: از سال 89 تاکنون به صورت منظم با کاهش قابل توجه مصدومان ورزشی مواجه بوده ایم که از 700 نفر به 470 نفر رسیده است.


حیدری مقدم خاطرنشان کرد: این کاهش مصدومیت ها در حالی است که همه ساله به تعداد آمار ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته استان همدان افزوده می شود و از 60 هزار نفر به بیش از 70 هزار نفر افزایش یافته است.


رییس هیات پزشکی ورزشی استان همدان در ادامه گفت: امسال نیز آموزش های تخصصی به مربیان و ورزشکاران قهرمان رشته های مختلف ورزشی اصلی ترین برنامه هیات است.


وی افزود: افزایش ورزشکاران سازمان یافته و خدمات دهی مناسب به آنان از دیگر برنامه های مهم هیات پزشکی ورزشی استان همدان است.


وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 24 هزار ورزشکار همدانی تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته اند که از این تعداد هشت هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

 

حیدری مقدم توصیه کرد: ورزشکاران و مربیان با آگاهی کافی از راه های آسیب به ورزشکاران و روش های جلوگیری از این موارد و روش درمان صحیح آنها می توانند از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنند و برهمین اساس ارتقای دانش و سطح علمی ، داشتن سطح آمادگی بدنی مطلوب و گرم کردن بدن قبل فعالیت از جمله راهکارهای کاهش آسیب دیدگی های ورزشی مورد توجه به شمار می رود.

 


اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن