روزه داری باعث آرامش و کاهش استرس ورزشکاران می شود

b_150_100_16777215_00_images_stories_toop-gol.jpgعضو هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: ورزش نه تنها با روزه منافاتی ندارد بلکه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود ، باعث آرامش و کاهش استرس ورزشکاران می شود و استقامت فکری و صبر آنان را تقویت می کند.

به گزارش "همدان فوتبال"، دکتررشید حیدری مقدم افزود: درماه میهمانی خدا توجه به تاثیر روزه داری بر بدن ورزشکاران از مسایل مهم  در جامعه ورزش است و بسیاری از رشته های ورزشی به خصوص ورزش های سنگین در این مدت باید از شدت آنها کاسته شده ودر حد حفظ آمادگی ورزشکاران انجام شود .

 

وی اضافه کرد: ورزشکاران روزه دار باید از مصرف مکمل های ورزشی بدون توصیه پزشک به علت عوارض جانبی بر کلیه ها و دستگاه گوارش خودداری کنند و به جوانان و نو جوانان که تحرک زیادی دارند، توصیه می شود برای پیشگیری از ضعف قوای جسمانی در ماه مبارک رمضان از انجام حرکات سنگین ورزشی اجتناب کنند.

حیدری مقدم اظهار داشت: فعالیت زیاد نوجوانان روزه دار درماه مبارک رمضان به صرف انرژی بیشتر و افزایش تعریق طی ساعات روز منجر می شود که می تواند زمینه ساز ضعف جسمی آنان شود.

وی افزود: بنابراین به افرادی که امکان تغییر برنامه ورزشی خود را ندارند نیز توصیه می شود که در هنگام سحر و افطار مقدار بسیار زیادی آب بنوشند تا علاوه بر رفع نیاز بدن ، مقداری آب  ذخیره شده  نیاز آنان را تامین کند و به این ترتیب احتمال وقوع خطرات ناشی از کم آبی به حداقل برسد.

وی در ادامه گفت: بهترین زمان ورزش در ماه مبارک رمضان دو الی سه ساعت بعد از افطار است و برگزاری مسابقات ورزشی بدون فاصله زمانی بعد از افطار از نظر علمی قابل پذیرش نیست.

حیدری مقدم افزود: ورزش کردن سریع بعد از افطار موجب خستگی، وارد آمدن فشار بر سیستم عصبی، مفصلی، گوارشی و به ویژه عضلانی می شود که در نهایت ممکن است موجب بروز بیماری ها و آسیب های ورزشی شود.

وی یادآور شد: فاصله بین غذا خوردن و ورزش کردن باعث می شود تا بدن فرصت هضم غذا را پیدا و مواد مغذی مورد نیاز در دسترس عضلات درگیر در ورزش قرار بگیرد.

عضو هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی کشور اظهار داشت: ورزشکاران سعی کنند در ماه مبارک رمضان تمرینات ورزشی خود را سبک تر انجام دهند زیرا انجام حرکات ورزشی سنگین موجب از دست دادن آب و الکترولیت ها و ضعف شدید در ورزشکاران می شود.

وی خاطرنشان کرد: نظم کاری و تمرین کردن در ماه مبارک رمضان به طور طبیعی تغییر می کند و در این شرایط ورزشکاران باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

 

وی افزود: در این ماه باید تغییراتی را در سیستم های تمرینی ایجاد کرد و در مجموع توصیه می شود که در ماه مبارک رمضان تمرینات ورزشی از سحر تا افطار سبک تر باشد چرا که بدن آب و الکترولیت زیادی را در جریان ورزش از دست می دهد.

نظرات   

 
0 #1 sali 1392-04-27 16:51
نتیجه میگیریم...بی آبی تو این هوای گرم بهترین کاره :O ;-)
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن