سرم زدن در فوتبال دوپینگ محسوب می‌شود!

b_150_100_16777215_00_images_stories_doping1.jpgمدیر مرکزپزشکی فیفا (ایفمارک) اعلام کرد: بازیکنان و مربیان فوتبال موظفند از مصادیق تخلف دوپینگ آگاه باشند چرا که در صورت تخلف، هیچ بهانه‌ای پذیرفته نمی‌شود.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، دکتر زهره هراتیان افزود: متاسفانه هنوز آگاهی لازم بین مربیان و بازیکنان درباره مواد ممنوعه و دوپینگ کامل نشده و همچنان نگرانی از دوپینگ ناآگاهانه وجود دارد. بسیاری از بازیکنان تصور می کنند که حتما باید داروی خاصی در سرم ریخته شود تا دوپینگ محسوب شود در حالیکه سرم زدن بدون حضور ماده ممنوعه، خود از روش‌های ممنوعه محسوب می‌شود.مواردی که توجیهی برای سرم زدن وجود دارد بسیار محدود و تحت شرایط خاصی و البته با اطلاع ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) است.


هراتیان تصریح کرد:.مربیان و اعضا کادر فنی و اجرایی باشگاه‌ها مراقب باشند چراکه سرپوش گذاشتن ، توصیه کردن و تشویق بازیکنان به استفاده از مواد ممنوعه و سرم زدن نیز محرومیت و مجازات‌های سنگینی به دنبال دارد.


وی افزود: اگر دوپینگ به شکل سیستماتیک و گروهی انجام شود می‌تواند مجازات‌هایی مانند کسر امتیاز ،سقوط تیم به دسته‌های پایین‌تر و محرومیت‌های مادام العمر را برای خاطیان به همراه داشته باشد.


عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان تاکید کرد: بازیکنان فوتبال هیچ دارو و مکملی را بدون مشورت با پزشک تیم استفاده نکنند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن