آغاز رقابت 60 تیم در مسابقات فوتسال جوانان کشور به میزبانی ملایر

b_150_100_16777215_00_images_stories_25389.jpg مسابقات فوتسال جوانان کشور با حضور 60 تیم از سراسر کشور در شهرستان ملایر آغاز شد.


به گزارش "همدان فوتبال"، دیشب افتتاحیه رسمی مسابقات فوتسال جوانان کشور به میزبانی شهرستان ملایر در سالن الغدیر این شهر برگزار شد.


شهرستان ملایر با داشتن زیرساخت‌های مناسبی از جمله امکانات بالا برای برگزاری مسابقات، حضور تیم فوتسال ملایر با عنوان نماینده استان در لیگ طی سال‌های اخیر و پیگیری‌های مسئولان ورزشی این شهرستان امسال توانست افتخار میزبانی این مسابقات را داشته باشد.


این مسابقات در سالن 3 هزار نفری الغدیر ملایر و با حضور 60 تیم از استان‌های کشور با حضور مسئولان بزرگ ورزش کشور همچون رئیس ملی المپیک و نماینده رئیس فدراسیون فوتبال، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، سایر مسئولان شهرستان و ورزش‌دوستان ملایر به مدت هشت روز کار خود را آغاز کرد.


رئیس ملی المپیک در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در رشته‌های مختلف ورزشی سرآمد است اظهار کرد: این شهرستان با وجود قابلیت‌های بالا در زمینه ورزش تاکنون توانسته در میادین ملی و بین المللی خوش بدرخشد.


کیومرث هاشمی با بیان اینکه برای نخستین بار است که مسابقات فوتسال جوانان کشور در این شهرستان برگزار می‌شود گفت: خوشحالم که بیش از 50 تیم از جوانان کشور در این شهرستان با هم رقابت می‌کنند.


وی با بیان اینکه فوتسال کشور ما امروز به عنوان یک رشته ورزشی در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده است، تصریح کرد: در گذشته تعداد معدودی از ورزشکاران در این رشته فعالیت داشتند اما امروز شاهد حضور ورزشکاران زیادی در فوتسال هستیم.


رئیس ملی المپیک ضمن ابراز خرسندی از گسترش رشته فوتسال در کشور گفت: بسیاری از ورزشکاران ما از بدنه فوتبال به فوتسال روی می‌آورند.


وی خطاب به ورزشکاران گفت: شما امید تیم‌های ملی ما در رده‌های بزرگسالان هستید که از بین بیش از 500 باشگاه به عنوان منتخب در این مسابقات با هم رقابت می‌کنید.


هاشمی این مسابقات را فرصت بسیار خوبی برای فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال کشور دانست و افزود: باید استعدادیابان باشگاه‌ها در این مسابقات حضور پیدا کرده و بهترینها را انتخاب کنند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه این مسابقات باید به نحو احسن در ملایر برگزار شود گفت: مهمترین امر در این مسابقات رقابت سالم است.


رئیس ملی المپیک همچنین ضمن تقدیر از حضور مسئولان در حین برگزاری مسابقات گفت: این حضور باعث دلگرمی بیشتر ورزشکاران شده و باید بیشتر رونق گیرد.


وی در ادامه خطاب به تیم‌های شرکت‌کننده تصریح کرد: مهمترین چیزی که باید در این مسابقات از خود نشان دهید رفتار اخلاق‌پسندانه ورزشی در حین رقابت است.


هاشمی با اشاره به اینکه امروز ورزش پهلوانی تلفیقی از اخلاق و ورزش است اظهار داشت: اگر اخلاق ورزشی در ورزش وجود نداشته باشد بی‌شک شما آینده درخشانی نخواهید داشت.


وی با اشاره به نام نیکوی تختی در ورزش کشور و جهان گفت: بعد از 45 سال از درگذشت مرحوم تختی همچنان وی به عنوان الگویی ماندگار می‌درخشد.


رئیس ملی المپیک یادآور شد: شاید ما ورزشکارانی در طول تاریخ ورزش کشور داشته باشیم که از نظر مدالآوری از تختی بالاتر بوده اما ماندگاری تختی به خاطر مردمداری و اخلاق پسندیده وی بوده است.


وی با بیان اینکه ورزشکاران ما نیز باید با الگوگیری از تختی و داشتن منش پهلوانی نام خود را ماندگار کنند گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری تهذیب نفس و رعایت مسائل اخلاقی در ورزش برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است.


در ادامه نماینده فدراسیون فوتبال کشور نیز با بیان اینکه بیش از سه ماه است که زمینه برگزاری این مسابقات در ملایر در حال فراهم شده بود گفت: بیش از یکهزار نفر از ورزشکاران، مربیان و سرپرستان از استان‌های مختلف کشور در این مسابقات حضور دارند.


داود سیاح با اشاره به اینکه در این سری از مسابقات بیش از 150 مسابقه برگزار می‌شود بیان کرد: دوره مقدماتی به صورت دوره‌ای و در مرحله دوم به صورت حذفی خواهد بود.


وی از حضور چهار نماینده از فدراسیون، دو ناظر و 20 نفر از بهترین داوران کشور در این مسابقات خبر داد و افزود: به تیم‌های اول تا سوم کاپ و مدال قهرمانی داده می‌شود.


در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز با اشاره به پتانسیل‌های ورزشی شهرستان در رشته‌های مختلف بیان کرد: با پیگیری‌های فرماندار ملایر و اداره ورزش و جوانان توانستیم میزبانی مسابقات را در شهرستان ملایر داشته باشیم.


مهدی رضایی با اشاره به برگزاری دوره‌های مسابقات فوتسال جوانان در سال‌های گذشته در دیگر استان‌ها گفت: این مسابقات در دوره‌های قبل در دو استان برگزار می‌شد که امسال تنها در استان همدان و آن هم در شهرستان ملایر برگزار شده است.


وی با اشاره به حضور 55 تیم از سراسر کشور در این مسابقات تصریح کرد: 30 داور و ناظر نیز ابن مسابقات حضور دارند.


رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر ضمن تقدیر از حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در این مسابقات گفت: مسابقات فوتسال جوانان کشور از جمعه ششم شهریورماه به مدت هشت روز در سه سالن شهید روحیان، سالن ورزشی کارگران و سالن دانشگاه ملایر با حضور بیش از یک هزار ورزشکار برگزار می‌شود.


وی بیان داشت: برنامه‌های جنبی فرهنگی و تفریحی، بازدید از اماکن تاریخی و دیدار با امام جمعه و مسئولان ملایر و... از دیگر برنامه‌های اداره ورزش و جوانان ملایر برای شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات است.


رضایی با اشاره به اینکه این مسابقات در پیشرفت بیشتر فوتسال شهرستان ملایر و استان تاثیرگذار خواهد بود بیان کرد: مسابقات با هزینه خود شهرستان و حمایت فرماندار ملایر، مدیرکل ورزش و جوانان استان و برخی ادارات برگزار شده و از ورزشکاران هیچ گونه ورودی گرفته نشده است.


وی با بیان اینکه تیم فوتسال وحدت ملایر به عنوان نماینده استان در این مسابقات حضور دارد، بیان داشت: به زودی و برای نخستین بار لیگ فوتسال ملایر را دایر خواهیم کرد.


معرفی تیم‌های شرکت‌کننده نیز پایان بخش مراسم افتتاحیه این مسابقات بود.


 

نظرات   

 
-1 #1 06 1394-06-07 15:57
داوش نتیجه بازیا رو نمیزاری ؟؟؟؟ :oops:
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن