چوکای تالش، پاس همدان بخت نخست صعود

b_150_100_16777215_00_images_01117630.jpg

 رقابت‌های فوتبال دسته دوم قهرمانی باشگاه‌های کشور جام آزادگان تا هفته بیست و یکم برگزار شد و سپس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ادامه این رقابت‌ها لغو و به زمان پس از کرونا موکول شد.
شیوع کووید 19 سراسر دنیا را در نوردید و تمام رویدادهای ورزشی را به تعطیلی کشاند و فوتبال ایران نیز همچون دیگر مجامع دنیا در تعطیلات به سر می‌برد و هنوز کسی نمی‌داند که تکلیف مسابقات چه خواهد شد.
برخی کشورها برای حفظ سلامتی ورزشکار تصمیم گرفتند تا بدون تعیین قهرمانی پرونده رقابت‌های این فصل را ببندند تا با فراغ بال برای لیگ فصل آینده برنامه‌ریزی کنند.
کشورهایی چون هلند، آرژانتین و فرانسه به‌طور قطع لیگ‌های خود را بدون معرفی قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده تعطیل کردند.
اما سایر نقاط جهان هنوز به‌دنبال آن هستند تا فرصتی پیدا کرده و رقابت‌های خود را دنبال کنند، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تصمیم‌گیری درباره لیگ‌های داخلی را به خود کشورها واگذار کرده است و با توجه به گستردگی این ویروس منحوس احتمال اینکه بیشتر کشورها لیگ را نیمه‌تمام اعلام کنند، زیاد است.
فدراسیون فوتبال کشورمان درصدد است تا ستاد مبارزه با کرونا را مجاب به صدور مجوز برای ادامه مسابقات کند و امیدوار است با نرمش این ستاد بتواند لیگ را به سرانجام برساند.
روز گذشته ستاد مبارزه با کرونا در وزارت ورزش تشکیل جلسه داد که خروجی این جلسه امید را برای دنبال کردن مسابقات کم‌رنگ و بر حفظ فاصله اجتماعی در ورزش تأکید کرد.
در فوتبال دسته دوم کشور و در گروه دوم این رقابت تیم فوتبال پاس همدان بخت بالایی برای صعود دارد و پاسی‌ها امیدوارند با ادامه لیگ بتوانند با کسب نتایج لازم به لیگ دسته یک صعود کنند و آرزوی چند ساله فوتبال‌دوستان همدانی را برآورده کنند.
تمرین تیم‌ها تعطیل است و بازیکنان به‌تنهایی در حال تمرین و حفظ آمادگی هستند.
اگر لیگ نیمه‌تمام باقی بماند آنگاه فدراسیون باید درباره صعود و سقوط تیم‌ها تصمیم بگیرد، اما در صورت تداوم لیگ باید تیم صعودکننده در زمین سرنوشت خود را مشخص کند.
دیگر نماینده استان در لیگ دو، شهرداری همدان در میانه جدول قرار دارد و شانس صعود و سقوط ندارد و تداوم لیگ یا تعطیلی مسابقات برایش فرقی نمی‌کند.
در گروه دوم نزدیکی امتیازات موجب شده است که بیش از 10 تیم شانس صعود داشته باشند و 5 هفته باقی مانده و انجام بازی‌های حساس و رو در‌ رو می‌تواند سرنوشت قهرمان و تیم‌های صعودکننده را مشخص کند، در جدول رده‌بندی چوکا با 42 امتیاز صدرنشین است و پاس همدان با 36 امتیاز در تعقیب نماینده تالش است و این دو تیم نسبت به تیم‌های دیگر بخت بالایی برای صعود دارند.
اما تیم‌های شهرداری ماهشهر با 30 و شهرداری بم و شهرداری بندرعباس با 29 امتیاز نیز چشم به بازی‌های باقی‌مانده و نتایج حاصله دوخته‌اند، تا بلکه امیدهایشان برای صعود بارور شود. فشردگی مسابقات و نزدیکی امتیازات حتی تیم‌های مس شهر بابک، نفت و گاز گچساران، شهدای بابلسر، ایران‌جوان بوشهر، سردار بوکان و شهدای رزکان کرج را امیدوار نگه داشته‌اند تا شاید فرجی شود و بتوانند رتبه‌های بهتری را کسب کرده و شانس صعود پیدا کنند.
اگر مسابقات دنبال شود نتایج بازی‌های رو در رو و 6 امتیاز بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود.
تیم چوکای تالش پیشتاز رقابت‌ها ابتدا به میهمانی شهرداری ماهشهر می‌رود و سپس در هفته بیست و چهارم در گچساران به مصاف نفت و گاز این شهر می‌رود چوکا در هفته بیست و پنجم دیداری حساس و سرنوشت‌ساز با پاس خواهد داشت، هر 3 دیدار رو در روی چوکا در خانه حریفان است و این شانس پاس را افزایش می‌دهد.
تیم پاس همدان ابتدا در هفته بیست و سوم میزبان نفت و گاز گچساران خواهد بود و سپس راهی شهر بابک می‌شود تا با مس دیدار کند و سپس در همدان پذیرای چوکا خواهد بود. 3 دیدار حساس و سرنوشت‌ساز پاس پیاپی انجام می‌شود و کسب امتیاز در این 3 دیدار می‌تواند سرنوشت صعود پاس را مشخص کند.
پاس دو دیدار خارج از خانه نیز دارد؛ ابتدا با آغاز مسابقات باید در اهواز با ملی حفاری دیدار کند و در آخرین بازی فصل نیز در بوکان به مصاف سردار این شهر خواهد رفت.
کادر فنی پاس با دورکاری تمرینات بازیکنان پاس را زیر نظر دارد و امیدوار است با آغاز مسابقات و حمایت مسئولان بتواند نتایج لازم را برای صعود مستقیم کسب کند.
آنطور که از شواهد به‌نظر می‌رسد احتمال اینکه رقابت‌ها دنبال شود بعید است و با توجه به گستردگی ویروس کووید19، ستاد مبارزه با کرونا بعید است اجازه فعالیت ورزشی را صادر کند./ نویسنده : سلیمان رحیمی

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن